Sabtu, 30 April 2011

Mat Rempit dan Gayanya

vroooooooommmmmmm................vrrroooooooomm...
lagi tak habis minyak tak pon lagi mak tak panggil balik lagi tu la duk buat hingaq atas jalan...kalau tak kacau dengan org lain tak pa..ni orang nk menyembang pon da tak boleh dah...keja duk dengaq bunyi ekzos depa ja.. ingat orang menyembang guna bahasa ekzos ka apa....yang jadi pelik lagi..kat mana orang ramai kat situ la jadi tempat depa nak buat syok pon...haih..geram kita...


Mat Rempit yang sinonim dengan samseng jalan raya ni mempunyai pelbagai cara untuk menggangu lalu lintas..depa ni bukan saja buat pencemaran udara dari asap2 moto depa tu..malah buat pencemaran bunyi dgn bunyi ekzos dan mcm2 lagi...pakeri teringin nak dengaq 1 bunyi ja......'guuuumm...adoi..'


Lompat/Willy/Pancung 
cukup masyuk dengan nama mat rempit yang kononnya dapat menawan hati sapa yg menonton dengan gaya aksi merbahaya contohnya seperti seret helmet..seret karia..scorpion n macam2 lagi..yang paling pakeri nk tgk seret sebijik moto n seret 1 badan tak pon seret pi balai..yg tu baru teruja bila tengok..


Wekang/Angkat tayar belakang.
tak cukup dgn tayar depan..tayar belakang menjadi habuan...betul2 napsu haiwan ni...hahahaha.. wekang ni pon dia mai mcm2 pesyen jugak...selalunya jadi time2 trafic light la...lampu hijau ka merah ka..janji trafic light..wekang dulu yg penting..kalau jatuh wekang ni..kompom jadi tokwan...hilang gigi chek oi..tomoih..


Lepas Tangan
ni best..pernah 1 peristiwa dimana zaman kegemilangan rempit pada 5 ke 6 tahun lepas macam tu la...dimana tasik Darulaman adalah port utk mat2 rempit berkumpol pada tiap2 jumaat..jadi pelbagai aksi kita dapat tengok...dalam kekalutan aksi2 merbahaya dari mat2 rempit sejati ni..dengan slumber seorang mamat ni berbekalkan sebuah motosikal kriss..lalu dengan kelajuan 40 km/jam dan terus melepaskan tangan sambil mengangkat tangan tersebut...haha...semua org ketawa sambil bertepuk tgn kepadanya tanda lawak seperti jozan membuat lawak...jadi..dia lalu la buat kali ke2 dan seterusnya..mulai saat itu tiap2 minggu dia akan dtg dgn aksi yg sama...


Picit hon
nak lompat/pancung dah xreti..jadi tekan hon ja la....kalau sebiji moto ja xpa la..ni tekan ramai2...lerrr.....dia buat hingaq jadi sungguh...sakit hati betoi...bukan ada motif apa pon...kalau dari kedah naik moto nk p johor...sampai johor la duk tekan...ish3..pelik betoi..mau kena hon kereta kebai kot baru reti nak tinggai picit hon tu..


dah..pakeri benci sembang pasai ni...pasai tiap2 malam la ni time pakeri nk menyembang benda ilmiah dengan membe2 pakeri kat ckitiaw pon xboleh...rempit kembali mengganas dah...dammm......





1 ulasan:

  1. Do Follow My Blog Ya.. :)
    http://sheilanasir.blogspot.com

    BalasPadam