Khamis, 24 Mac 2011

adat bercinta

ha..lagi2 cinta..biasa2 suma nak becinta suma nak bahagia...ni kita try kupas sikit adat remaja bercinta..haha..
aku kupas la apa yang aku tau berdasarkan pengalaman sendiri dan juga pengalaman dari gelagat sahabat2 ku baik lelaki baik perempuan...

1 benda ni..
mesej...24jam kena pegang talipon..mesej xbenti2...sampai 1 tahap..duk main futsal,bawak keta bawak bf@gf no 2 pon kalot duk tekan lg..parah2....kalau dah ada depan muka ja baru berenti tgn duk tekan henset..memang berbaloi beli henset tu..button kat henset yg ada hurop tu...hilang habis hurop2..tekan sungguh.. agak2 apa yg menjadi topik perbualan sehingga sentiasa duk mesej xhenti2 tu??????? tp aku dulu pon mcm tu..sejak 3 tahun dah berkecimpung dalam dunia solo ni..aku dah xtekan2 henset dah.. 
1 ja persoalan ?? penting kah mesej2 dlm bercinta?????

benda ke 2..
cakap talipon..ni selalu terjadi pada waktu malam sama ada dirumah atau pon ketika melepak dgn kawan2..
aku dulu pon ada jgak cerita ni..cerita p la sikit...time lepak ngan kawan2 'dia' pon talipon..sampai 1 tahap kena p lari duk dalam keta..tggl habis kawan2 kat meja..tp tu cerita aku 4 tahun dulu la..nasib la ni aku xmcm tu dah..sapa yg talipon aku time aku duk ngn kawan2 masa diberi utk bercakap adalah 3 minit shja...hahahaha....kerek gila aku...

yang ke 3..
keluaq...ni 1 pasai...mesej pon mesej...gayut tipon pon gayut..nak kluaq pon kluaq..kalau seminggu sekali ka..sebulan sekali ka...memang adat la...ni ari2..kalau boleh nak kepit ja xmau renggang langsong...hoi2..bnyk keja lain lg oi nak buat...jgn merap2..kalau keluaq nindia..muka laki la jadi mangsa kekejaman kewangan..tp bukan kata semua...kebanyakkan..kalau dapat yg bnyk duit xpa...ni kalau dapat lagu aku ni..xdak hari la weh..makan pasiaq la time keluaq..haha..mau dak..sekali keluaq bnyk plak nak makan..pizza,kfc,mcD xpon secret recipi..ambui2..cuba try keluaq ajak p makan roti canai ka..nasi lemak pasar borong ka...poket xdak la nak kena risau sgt...tu xcerita pasai merap nak bear,nak baju nak pasaraya aneka lg..adoi...

ha..tu la serba sikit cerita yg aku nak habaq dan nak tambah semak blog aku..sepatotnya ada lagi..tp memba aku yg bernama dikwan dah ajak aku pekena kopi secawan...aku kena keluaq la..nanti2 aku buat pala cerita lagi..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan