Jumaat, 25 Mac 2011

melawak atau menjatuhkan??

sambil pekena milo panas secawan juga sebatang rokok berjenama john ni kita kupas tgk cerita ni..apa yg berlaku dalam pergaulan sekarang...memang kita melepak dan kita mempunyai masa yg bnyk untuk menyembang n merapu2..tapi dalam sembang kita perlu jaga percakapan kerana melawak dan menjatuhkan adalah perbezaan yg amat ketara...






melawak..
bg aku la..melawak ni akan terjadi dgn baik kalau pakat2 paham..selalu jadi kt kawan2 yg biasa duk lepak sekali la..kawan2 baru pon ada jgk melawak..tapi lawak2 cara kawan2 baru la..kalau duk buat pala kawan baru p melawak cara kawan2 lama nak boleh habuan la tu...1 lgi...melawak ngan org tua2..melawak biaq betapis.. tgk jenis org jgk..jgn serbu ikot dan..satgi boleh penampaq kot..kaji dulu org tua2 melwak lagu mana...haipp..
lagi melwak ngan bukan kaum sejenis..jaga2..filter lain2..ada yg boleh 1 kepala ada yg xboleh...seterusnya melawak ngan marka..ikot ampa la..aku xdak marka..xreti nak melawak la..satgi melawak tersentuh satgi kira nak jadi kot lain..hahahahaha...
tu la..lebih kurang cerita pasai melawak..


ni nak habaq cerita 1 lg..


menjatuhkan...
ni main dgn ayaq muka org oi..jgn2..1 contoh yg paling bnyk terjadi...tragedi pertama...ketika di meja la..lepak2..standeb kaki lepak la..bila lepak ramai2 la..aku bg contoh kaum laki la..pasai aku laki.. tiba2 mai la sorang marka ni..cantik la..punya nak bg jadi cerita...ada la 3,4 org yg kenai dia n ada diantara nya menaruh hati pada si gadis ni..ewaahh....nyembang punya nyembang melawak punya melawak xsedaq yg dah terlebih2 cakap..n dah jatuhkan ayaq muka kawan laki2 semeja td ni la..duk melawak pasai buruk kawan tu..tu bukan pasai apa...nak bg saham kawan tu jatuh...saham dia up balik..yg si gadis ni pon gelak la..yg mamat kena ni belain dah muka...adoi....sempoi2...terbaik bak ang..
mcm tu jgk yg dalam tenet..bg contoh senang facebook la..tgk kat pages kawan tu becambah2 pompuan nk takel xdapat..tgk kawan ni rapat pelik sangat..duk wall to wall...haiihh...geram aih..mula la post kat wall si kawan dia ni...post kalau elok xpa..ni duk kondem kawan tu..hoihh..apa ni apa ni??? buat keja bg logik sikit oi...pikiaq org sama...


aku xmau hurai bnyk2 dah...satgi aku xlena..koi jadi melampau ngadap natang ni....kesian kat diri lena xbetoi masa dah ni...kesian kat laptop yg kena hentam ngan aku ni xbenti2..kalau dia boeh cakap la...mampoih aku..haha....ciaaw..jumpa lg..


peribahasa sesuai : masok kandang kambing mengembekk...masok kandang harimau aum2..

5 ulasan:

  1. hhahahahahahahha xkan ada yang sama ngan zaman,pait rabun,sani,joe,mee dolen,megat jero,pak lah,pon dang,oun londeh,hang sendiri bagi aku ni semua orang yang boleh melawak kasaq dan boleh bagi melawak kasaq balik kat aku,,,jaga fakh satg orang kata belakang hang cepat touching dok wat blog cmni,,,kakakkakakaka,,aku kena dah pasai ni,,,

    BalasPadam
  2. hahaha..yaka..mampoih p..hentam ja..hahaa

    BalasPadam
  3. hahaha..
    aku suka aku suka..
    tapi aku SUKA apas weyh!
    haishhh..

    BalasPadam
  4. yg kondem wall 2 wall tu aku tau spa..hahahaha..

    BalasPadam