Jumaat, 18 Mac 2011

nak cerita ni.

setelah menghabiskan sepinggan nasi berlaukkan ikan bawal masak merah yg disajikan oleh mak aku..juga beberapa teguk air masak..aku teruskan penulisan blog aku ni..
nk dijadikan cerita..aku tertarik dgn satu nasihat ni..dimana ketika itu..kakak aku meletakkan gmbar anaknya merangkap anak menakan aku, yang menjadikan sebuah jamban duduk tinggong sebagai kolam mandinya...haha..lawakkan..tp itu bukan ceritanya...nak aku tekan kan disini ialah nasihat dari seorang ibu saudara ku berpangkat makteh ni.. nasihatnya berbunyi begini 'dalam mendidik anak perlu ada cubit,tampar,ciuman,belaian' 'jika dia buat benda yg xbaik..tampar..cubit..tp jika dia buat benda yg baik belai lah...cium lah..puji lah..supaya dia tau yg mana baik utk dia dan yg mana buruk utk dia..'
haa...lebih kurang mcm tu la ayat dia klau xsilap aku...








ni lah gambarnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan