Jumaat, 25 Mac 2011

ketika aku berusia 23 tahun.

23 tahun..adakah hanya pada angka?? 
kita serius sebentar...aku..usia 23 tahun,masih mempunyai keluarga yg lengkap seperti mak ayah kakak abg dan adik...juga sebagai seorang remaja muslim...
sekarang aku mula merasa tangungjawab demi tanggungjawab aku sebagai seorang lelaki berusia 23 tahun yg masih bujang..
ayah..yg sibuk dgn urusan kerja..kehulu ke hilir mencari rezeki utk anak2 dan juga isteri tercinta..dah memang tugasnya begitu apakan daya..bunda tercinta yg sebagai seorang suri rumah juga membuat kerja2 asuhan kanak2 di rumah..lebih kurang 3 org anak yg diasuhnya termasok cucunya sendiri..2 org kakak ku yg sudah berkahwin seorang berada di bandar baharu dan seorang di jitra dekat2 ngan umah ja..itu dah memang menjadi lumrah..bila dah berkahwin masing2 ikot suami..ok..tapi bila depa blik umah mak..ok la..rasa kemeriahan muncul kembali la dlm rumah yg kian sunyi ni...abg..kerja xmenentu..biasa kehidupan remaja..berbagai masalah timbul.. adik perempuan..seorang yg kini berada dia UIA..Alhamdullih..cukup utk sejukkan hati bunda dan ayah..adik seorg lagi yg baru tamat SPM berusia 18 tahun..yg kini berada dalam usia bg seorang remaja mengenal dunia..juga utk mencari kebebesan,keseronokkan..





berbalik pada tanggungjawab aku,fikirkan aku dilahirkan bukan dalam keluarga yg senang hanya cukup2 makan..jadi pada usia aku skrg Allhamdullilah aku dah dapat mencari duit sendiri utk perbelanjaan harian dan juga boleh bantu bunda aku sikit n bayar bil apa yg patot..syukur..kerana usia aku sekarang 2rggt 3 rggt sehari xcukup..sekurang2 nya aku belanja 10rggt sehari...biasa..rokok lg..minum2 makan2.. 
tanggujawab seterusnya aku punyai 2 org adik wanita seperti yg dinyatakan..jadi itulah tanggujawab yg sentiasa aku berfikir..kalau boleh aku nak adek2 aku jadi sempurna..jadi baik.,jaga diri..jaga pergaulan..jaga nama mak nama ayah..walaupun aku sendiri xsebaik mana...tp aku cuba utk menyenangkan hati kedua org tua aku..




nak dikongsikan bersama 1 tragedi...
begini ceritanya..ayah dah memang sibuk..payah sekali nak ada dirumah..2 org kakak dah duk rumah suami masing2..time tu plak..abg aku keja kat peneng..adik pulak keja kt aneka..aku plak kluar bekerja..jadi..selesai keja aku balik umah..ada la beli mee rebus kat mak.. dah mmg aku tau yg kat umah mak ja ada..tp aku terasa sedih plak bila masok ja umah..teros aku ke dapoq tgk2 mak makan nasi sorang2..adui...tersentuh la jgk..selalu anak2 ada duk teman..ni suma pakat sibuk..aku nak kluar umah ja jadi berat..kesian kt mak nk kena duk sorg2 kt umah..      


tu la serba sedikit benda yg 70% menguasai pemikiran aku..tiba2 aku nak serius malam ni..xpa2..aku manusia biasa manusia normal..patut ketawa..patut berdiam..patut berduka..
memang patot la blog aku ni huru hara...k....ciiiawwww...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan