Sabtu, 26 Mac 2011

tangkap gambaq.

bersama sebatang rokok john yg hampir habis yg banyak menimbulkan ilham2 buat aku utk meneruskan perjuangan blog ni...juga berbekalkan teh o panas yg di bancuh kakpah tadi ni...
kita huraikan..kita rungkaikan mengenai 'poss' dalam bergambar...'bergambar'..benda biasa yg selalu kita dengarkan..walau di mana kita berada aktiviti ini pasti terpandang di mata kita...keluar umah 2 3 langkah pon sekarang ni kena main dgn kamera dah..xpa2...


kita pandang seketika ke arah sebab2 kita bergambar nih..
dulu..lebih kurang la 10 tahun lepas la..tu pon kalau xsilap aku la..orang bergambar ni pasti ada sebab2..sebab pertama depa nak balik cuci n ada yg nak bubuh dalam frame besaq2 lekat kat dinding umah atau syiling umah.. sebab yg kedua..pasti la depa nak tempat yg depa lawati tu ada kenangan bergambar...
tapi dari sudut pandang sekarang bergambar ni dah jadi kot lain...sebab pertama..nak upload dalam fb dlm myspace...sebab kedua boleh la kita kata sama ja dgn dulu2 nak ada kenangan..tapi yg aku heran..kenangan sedia2..p tempat tu tiap2 hari..hari2 tangkap gambar...huishh...xjemm ka kamera dia??? xpa2..pasti ada sebab lain kot..tapi tu la..bagi aku gambar yang depa tangkap banyak2 tu kebanyakkan xp cuci pon..kesian kat kedai2 cuci gambaq yg wujud la ni....


jadi panjang dah aku duk hurai pon...tangan ketaq menulis mmg macam ni..cita2 nak jadi kerani..tu yang over lebih ni..haha..
ni cerita yang sebenar benarnya nak aku sampaikan...adoi..ter..ber....aku nak cerita pasai 'poss' tgkap gmbaq nih..ok2...teruskan kepada poss yang pertama...'peace' ha...ni paling hot paling top...nak cerita bg kalau bukak tgk ja gmbaq dlm mana2 profil pasti ada punya la poss jenih ni...xpercaya search tgk la ni...ada punya la...bagi sapa yg xtau..ni aku nak bg 1 gambaq....
ha..nindia..tgk..peace xbenti sat..
aku bagi contoh budak2 la..senang..org tua2 satgi mai duk terkam aku plak..

ha..sampai aku pon ada jgk la poss mcm ni..
haha..xpa...teruskan tradisi..

ni kita nak bg cerita atau poss kedua yg popular zaman sekarang...1....2.....3....lompattt... haa..ampa tau dak ni??? ok2..terang p la...poss jenis ni yg kena lompat ramai2 atau lompat sorang2 la...selalunya terjadi apabila kita guna kamera mahai2 ja la...macam aku ni xmampu la..pasai harap kat kamera henset ja.. tanpa lengah kan masa dan terus melenguhkan pinggang aku ni..kita terus ke contoh2 nya...jeng3..

ni kawan2 aku..terpengaruh jgk la ni..
macam2 pesyen kan...boleh cuba..

ni yang last sekali..sudah pasti aku yg terpengaruh...
damm....

baiklah..semoga bertemu kembali di waktu yg tidak sama hari yg tidak sama..apa yang penting kerjasama.....
ciiiaw...


peribahasa yang sesuai : sepandai pantai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan