Rabu, 23 Mac 2011

keluar melihat matahari pagi..

Jam 7pg..di pagi yang indah disertakan udara yang nyaman bekabus2 aku men'start' moto aku menggunakan starter.. maklumla..moto ego s...gaya mutu keunggulan..pagar rumah yang menjadi penghalang utk aku keluar menaiki kereta menyebabkan aku dgn rasa ego menaiki Yamaha Ego S milik adik ku...


Setelah 'memperangat' enjin moto lebih kurang 2 minit...aku mem'pulas' minyak..(sapa paham..paham la)..utk memulakan perjalanan pagi bersama 2 tujuan iaitu mengambil sepupu ku di bus station dan nak pi market utk beli ayam serta sayoq2....


Lebih kurang 2 kilometer aku bergerak dari rumah...'psssttt..' terasa tayar moto ku kehilangan angin...argghh..dammm...nak di jadikan cerita lagi..kereta2 dan jgk moto yg sedang berpusu2 utk ke tempat kerja dan jgk student2 poly dan maktab yg turut berumba utk ke kelas menyibukkan dan men'tebal'kan muka aku...tapi hidup mesti slumber...aku teruskan perjalanan mcm xda apa2 berlaku...amik 'kona' pon kaver2 ja..10km/jam time amik kona..kalau lebih...rebah..kompom...


pagi2 oi..mana ada kedai moto bukak..pomen2 pon tgk gosok gigi ngn gosok sepana lg...xpa2..hidup mesti slumber..aku lajak ke petronas lalu men'boh' angin..
naseb ku baik..angin masok dgn sempurna dan xkluar lgi...


moral : pagi terkejut dgn kewujudan ku di waktu pagi...maka berlaku lah peristiwa ter sebut..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan